środa, 24 lutego 2010

Wzajemna promocja sposobem na oszczędności marketingowe małej firmy

Wielu z Czytelników mojego bloga doskonale zna założenia programu „Mali mogą więcej!”. Dla przypomnienia i wyjaśnienia kilku kwestii, ponownie wracam do tematu.
Program nazwany przeze mnie „Mali mogą więcej!” ma na celu uporządkowanie zasad i możliwości jakie twoja firma może w łatwy sposób uzyskać poprzez współpracę z innymi przedsiębiorstwami w okolicy.
Najprościej rzecz ujmując:
- zbierasz kilku przedsiębiorców, którzy z tobą nie konkurują, ale mają ofertę kierowaną do podobnego klienta (czyli np. do rodzin, osób starszych lub zainteresowanych sportem i rozrywką, budujących i remontujących dom, dbających o urodę, itp. itd.),
- przygotowujesz propozycję – ja klientom pochodzącym z programu daję …. np. ustalony rabat, lub wizytę/zabieg gratis, albo upominek, itp. Tak samo określają się wszyscy inni uczestnicy programu,
- zbieracie informacje i opracowujecie plan łączny. W efekcie powstaje całościowa propozycja dla klientów wszystkich firm biorących udział w programie,
- wykonujecie najtańszym kosztem kartę (wizytówkę) programu – z taką kartą, rozdawaną w każdej firmie biorącej udział w akcji, klienci mają specjalne oferty we wszystkich pozostałych miejscach.

Jakie są podstawowe korzyści? Oczywiste – każdy otrzymuje od reszty uczestników najlepszy możliwy prezent w postaci KLIENTÓW. No bo ktoś potencjalnie zainteresowany daną usługą z dużym prawdopodobieństwem sprawdzi najpierw tę ofertę, którą mu polecono i do tego wspartą dodatkowym motywatorem (rabatem, upominkiem, itp.)

Wasi wspólni klienci są podwójnie zadowoleni:
• po pierwsze czują się docenieni, bo dbasz o nich dając im korzystniejsze warunki w innych firmach (no bo to TY (!!!) im te rabaty zapewniasz, wręczając kartę),
• po drugie odnoszą wymierne korzyści materialne, oraz związane z oszczędnością czasu i poszukiwaniami – najpierw skorzystają z propozycji firm poleconych, co zdecydowanie ułatwia działanie.
Pięknie!
A kolejnym stopniem wtajemniczenia jest organizowanie wspólnych akcji promocyjnych, wydawanie ulotek, gazetek, itp.
Docieranie do klienta siłą drużyny biorącej udział w programie jest nieporównanie tańsze i skuteczniejsze niż działanie samodzielne – to również oczywistość.

Założenia jak widzisz są bardzo proste, dlatego naprawdę warto z nich skorzystać!
Jeśli potrzebujesz dodatkowych informacji, pomagających w koordynacji zwłaszcza na pierwszym etapie tworzenia projektu akcji wzajemnej promocji, w oparciu o pomysł „Mali mogą więcej” – proszę o kontakt. Z przyjemnością pomogę: gabriela.antczak@gabana.pl

Brak komentarzy: