czwartek, 25 lutego 2010

Czy konkursy i zabawy są skuteczną formą promocji?

Oczywiście odpowiedź na tak postawione pytanie nie jest jednoznaczna. Jak to zazwyczaj bywa w marketingu – wszystko zależy od pomysłu, sposobu realizacji i zgodności z założeniami ogólnymi. Jedno jest natomiast pewne – każda forma dobrze przemyślanej aktywnej promocji jest lepsza niż statyczna, powtarzalna reklama!
Konkurs ma wiele zalet:
- pokazuje twoją firmę od dobrej strony – aktywną, energiczną, wychodzącą naprzeciw oczekiwaniom klientów, a także posiadającej pomysł i chęci,
- dostarcza ci bezcennych w dzisiejszych czasach informacji – bazy twoich klientów, a w przypadku prawidłowej konstrukcji zasad, również ich charakterystyki.
Informacja to zdecydowanie najbardziej wartościowy element prowadzenia firmy. Mając właściwe dane, jesteś w stanie podejmować trafne decyzje. A informacja wyprzedzająca konkurencję zapewnia ci ogromną przewagę.
Przeprowadzenie zabawy lub konkursu w ciekawy sposób gwarantuje, że klienci łatwiej zapamiętają twoją firmę. Chętnie zostawią też swoje dane, ciekawi możliwości wygranej.
Absolutną, bezdyskusyjną podstawą jest oczywiście uczciwość i rzetelność w przeprowadzeniu takiego działania. Obiecane nagrody muszą zostać rozdane, a nagrodzeni wybrani w drodze rzeczywistej analizy pozostawionych kuponów. Nie dopuszczaj do siebie myśli o organizowaniu konkursu, w którym wygrywać będą tylko twoi znajomi! Zwłaszcza jeśli walczysz na rynku o zasięgu lokalnym – takie podejrzenie oczerni cię i popsuje reputację, o którą walczyć ponownie będzie bardzo trudno!
No i naturalnie nagrody muszą być po pierwsze atrakcyjne, a po drugie dostosowane do twoich klientów tak, aby się nimi zainteresowali.
Konkurs możesz z powodzeniem wpleść w program lojalnościowy. Taka forma atrakcji zachęci klientów do związania się z twoją firmą na dłużej. Będę zainteresowani następnymi krokami. No właśnie – bo warto wprowadzać „następne kroki”. Elementy zabawy i konkursów powinny stać się stałym składnikiem twojego planu marketingowego. Baza klientów, jaka przy okazji powstanie posłuży ci do organizowania kolejnych akcji i promocji bezpośrednich – będziesz wiedział co i kiedy kupili twoi klienci, czy są skłonni do zabawy i jaką formę powinna ona przyjmować. Takich informacji zdecydowanie nie uzyskasz przy pomocy prostej, tradycyjnej reklamy.
Doceń możliwości wszelkich form nawiązania bezpośredniego kontaktu z klientami. Poznaj ich, a będziesz wiedział jak spełnić możliwie najlepiej ich oczekiwania – a wtedy wyprzedzisz konkurencję o kolejne długości! :-)

Brak komentarzy: