wtorek, 9 lutego 2010

Hasło reklamowe – ponownie i niezmiennie

Niezmiennie obserwuję, że poszukujecie informacji i argumentów dla potrzeby posiadania hasła reklamowego w małej firmie.
Sprawa jest prosta – dobre hasło to skarb. To drogowskaz, który prowadzi twoich klientów nieomylnie we właściwym kierunku.
Hasło reklamowe ma na celu podkreślenie tego, co w twojej ofercie najważniejsze, pokazanie wyróżnika, pozwalającego znaleźć przewagi twojej firmy nad konkurencją. Hasło nie ma na celu „BYĆ”, ono musi dla ciebie pracować i zarabiać – dlatego jego prawidłowa konstrukcja jest tak istotna. Nie mów w haśle o oczywistościach i ogólnikach, ale pokaż prawdziwą twarz i podkreśl to, co powoduje, że ty i twoja firma jesteście „jacyś”. Indywidualność i charakter budują odmienność. Twój wyróżnik pokazany między innymi w haśle musi być atrakcyjny dla klientów.
Hasło to nie przypadek i powielenie wyświechtanego sloganu. Hasło to perła w koronie twoich działań reklamowych. Jego konstrukcja wymaga analizy tego co robisz, jak i dla kogo. Wymaga zastanowienia – jakie korzyści odniesie twój klient, jeśli pozwoli się skusić i zaczerpnie z dobrodziejstw które mu oferujesz. Hasło powinno w sposób wyrazisty pokazywać to, co pokazać rzeczywiście chcesz.
Unikaj ogólników mówiących o wysokiej jakości usług i dbałości o klienta, chyba, że to jest twoja tak mocna strona, że nikt i w żaden sposób nie może się z tobą równać. Pamiętaj też, że taki slogan najłatwiej podważyć – każda firma musi w tej chwili dbać o jakość i o klienta; nie jest to tak naprawdę żaden wyróżnik. Klienci mając przecież tak wielki wybór, na pewno nie zawitają do miejsca, w którym są źle, czy nieprofesjonalnie obsługiwani! Twoje hasło powinno pokazać to, czego inni nie mają, lub nie zauważają.
Jesteś wiele lat na rynku? – podkreśl tradycję i wynikającą z niej wiedzę,
Masz najnowocześniejszą maszynę? – powiedz jak szybko klient otrzyma zrealizowane zamówienie,
Jako jedyny dowozisz towar na miejsce? – nie zapomnij o tym poinformować.
Dobre skonstruowanie hasła wymaga znajomości konkurencji i jej mocnych stron. Świadomość swojej sytuacji rynkowej to podstawa. Musisz wiedzieć co stanowi twoją przewagę i dlaczego przychodzą do ciebie klienci. Na to nałóż swoje pragnienia – powód dla którego chcesz, żeby przychodzili, a następnie zastanów się czy jest to argument odróżniający cię od konkurencji. Dopiero wtedy będziesz wiedzieć, że twoje hasło jest dobre i przyniesie ci pieniądze.

Brak komentarzy: