wtorek, 23 lutego 2010

Elastyczność małej firmy

Jedną z podstawowych zalet i przewag jaką mała firma posiada nad kolosami, jest jej elastyczność. Prowadząc swoją działalność na stosunkowo małą skalę, jesteś w stanie naprawdę szybko reagować na zmiany sytuacji rynkowej, nowe oczekiwania klientów, czy nagłe wypadki kryzysowe. To naprawdę wielki plus, który powinien być odpowiednio wykorzystywany.
Jesteś jak mała awionetka – zwrotna, szybka, umożliwiająca natychmiastowy manewr, czy wręcz zmianę kierunku lotu – tu i teraz. Duże przedsiębiorstwo to bombowiec – ciężki, mało zwrotny, potrzebujący licznej obsługi fachowców, którzy muszą powoli nim sterować.
Wykorzystanie swojej elastyczności może przyjmować różne formy. Ich skuteczność zależy jednak zawsze od odpowiedniej identyfikacji twoich przewag (czyli – tutaj bez zmian):-).

Sklep AGD-RTV na Mazowszu. Hasło przewodnie: „Jesteśmy tu dla Ciebie. Od lat” – bo zawsze jakość obsługi klienta i rodzinna atmosfera były najważniejsze w strategii. Jakie bieżące modyfikacje i ułatwienia?

1. Zorganizowanie w sklepie strefy klienta – miejsca, gdzie można wygodnie usiąść, porozmawiać z doradcą, wypisać wniosek o kredyt ratalny, czy przejrzeć katalogi ze sprzętem; albo po prostu wygodnie poczekać na swoją kolej do kasy. Niby nic – ale dbałość o klienta i zasady marketingu pięciu zmysłów wykorzystane na 5! (wygodne krzesła, przytulne wykończenie ścian, spokój – wszystko zgodne z ogólną strategią). Wyróżnik został skutecznie podkreślony, a na lokalnym rynku sklep wykazuje się aktywnością zupełnie inną niż konkurencja i zdecydowanie niespotykaną.

2. Uruchomienie sklepu internetowego: www.kacper-rtv.eu – skuteczne rozszerzenie dystrybucji na nieporównanie większy niż dotychczas rynek, ale z drugiej strony ułatwienie dla klientów z okolicy, którzy mogą towar zamówić bez konieczności wychodzenia z domu – pracownik przywiezie go bezpłatnie po zrealizowaniu zamówienia pod wskazany adres.

Jeśli jesteś w stanie zapewnić, tak jak bohaterowie tego przykładu, naprawdę atrakcyjne warunki zakupu – dodatkowa aktywność w postaci włączenia sklepu internetowego w strategię dystrybucji doda ci skrzydeł. Pamiętaj tylko o konieczności zachowania logiki i spójności również pomiędzy cenami stosowanymi w sprzedaży tradycyjnej a internetowej – to kolejny, znaczący i obszerny temat do przemyślenia.

Przedstawione powyżej udoskonalenia związane są z codzienną, podstawową działalnością. Rozwijające założenia strategiczne. Zwróć uwagę, że wprowadzenie pewnych modyfikacji wydaje się proste – ale nie dla każdego jest oczywiste. No i właśnie taka powinna być idea – elastycznie reaguj, udoskonalaj i rozwijaj, ale pamiętając przy tym, że nie jest twoim celem komplikowanie. Staraj się po prostu, aby twoja pogłębiająca się wiedza marketingowa była większa od wiedzy konkurencji. Wyprzedzaj ją o krok, zyskując za każdym razem coraz silniejszą przewagę. Opisane powyżej, przykładowe działania w małej firmie można wprowadzić naprawdę szybko. Wykorzystuj właściwie swoją elastyczność.
A swoją drogą serdecznie polecam współpracę z opisaną firmą: www.kacper-rtv.eu – Jeśli chcesz byś doskonale obsłużonym, to warto. :-)

Brak komentarzy: