czwartek, 25 września 2008

Skuteczna reklama radiowa-jak powinna być skonstruowana?

Reklama radiowa wzbudza wiele wątpliwości Właścicieli małych przedsiębiorstw. Różne doświadczenia własne lub znajomych powodują, że często słyszymy, iż nie są tą formą zainteresowani. A to błąd… Jeśli przygotowanie reklamy spełni najważniejsze warunki, takie jak: odpowiednio dobrana rozgłośnia i zasięg, a także godziny emisji, no i przede wszystkim odpowiedni dla Waszej oferty słuchacz; reklama musi zadziałać. Brak efektów wynika z braku powyższych analiz i przypadkowości działań – niestety dotyczy to nie tylko kampanii radiowych. Ta forma reklamy jest stosunkowo kosztowna zważywszy na ograniczone możliwości budżetowe małych przedsiębiorstw, dlatego należy bardzo rozważnie konstruować kształt kampanii, treść spotu, oraz dbać bezwarunkowo o spójność komunikatu z pozostałymi materiałami. Warto również pamiętać o pewnej stałej zasadzie: lepiej wyemitować więcej krótkich, zapadających w pamięć spotów, niż niewiele długich (warto skrócić kampanię na korzyść zwiększenia intensywności). Bardzo skuteczne i zapamiętywane są również piosenki reklamowe – lekkie, łatwe i … ciągle powtarzane. Jeśli, więc rozważacie możliwość wykorzystania w swojej kampanii radia poproście o informacje na temat zasięgu, słuchaczy, a także dowiedzcie się o pakiety promocyjne (każde radio takowe posiada), skróćcie reklamę na ile to możliwe i zadbajcie o wysoką częstotliwość emisji.

Brak komentarzy: