wtorek, 30 września 2008

Kolejność działań podczas zakładania własnej działalności gospodarczej

Założenie działalności na własny rachunek nadal nie jest prostą sprawą. Szukacie Państwo informacji na ten temat, pytacie o kolejność działań. To zrozumiałe, ponieważ każdy chciałby zaoszczędzić i czas i nerwy…
Kolejność postępowania jest następująca:
- Urząd Miasta lub Gminy– dokonanie wpisu do ewidencji działalności gospodarczej. Należy wiedzieć jakie będzie miejsce wykonywania działalności, jaki zasięg, itd.; a także zastanowić się nad rodzajami działalności które chcemy we wpisie umieścić. Obecnie zmienione zostały kody działalności, więc nie tylko osoby zakładające działalność, ale również dokonujące jakichkolwiek zmian we wpisie będą zmuszone do wypisania kodów według nowej numeracji (książki dostępne w urzędzie),
- Urząd Statystyczny – wraz z wpisem udajemy się do Urzędu Statystycznego, gdzie wypełniamy druk RG1 i otrzymujemy numer Regon,
- z obydwoma powyższymi możemy już założyć konto firmowe w wybranym banku,
- do odwiedzenia pozostaje nam US i ZUS (w dowolnej kolejności).
Zależnie od miejsca gdzie będziecie rejestrować działalność, powyższa procedura ma bardzo różny przebieg czasowy. W większych miastach zazwyczaj całość można przeprowadzić w dzień-dwa (zależnie od odległości pomiędzy urzędami!).
Trzymam kciuki i życzę cierpliwości!  Może kiedyś doczekamy się jednego, „magicznego” okienka, w którym załatwimy wszystko…OBY!!!

Brak komentarzy: