wtorek, 16 września 2008

Bezwzględne prawa handlu!

Podczas porządków w notatkach, trafiłam na materiał, który śmiało można nazwać biblią każdego sprzedawcy, a ze większość z Was coś swoim klientom sprzedaje, poniżej przedstawiam praktyczne wskazówki.
SEKRET SPRZEDAZY POLEGA NA TYM, ABY DOWIEDZIEĆ SIĘ, CZEGO KLIENT CHCE; A NASTĘPNIE POMÓC MU TO UZYSKAĆ
1. Człowiek ma z reguły dwa powody każdego poczynania: jeden dobrze brzmi, drugi jest prawdziwy! Najlepszy sposób na ujawnienie tego drugiego powodu opiera się na dwóch pytaniach: "Dlaczego..." i "A co jeszcze..."
2. Handlowcy muszą słuchać tak jak spowiednicy. Najkrótsza droga do sukcesu to dawanie ludziom uszu zamiast języka! Główną przyczyną wszelkich niepowodzeń handlowców jest fakt, ze za dużo mówią.
3. Pytania a nie stwierdzenia mogą być najskuteczniejszym sposobem na podpisanie kontraktu.
4. Nie ważne czy klient w coś uwierzy. Ważne, czy wierzysz w to Ty! Handlowiec musi zasługiwać na zaufanie.
5. Naucz się dobrze swojego fachu i nigdy nie przestawaj się go uczyć.
6. Korzystaj z pomocy "świadków".
7. Postaraj się wyglądać jak najlepiej.
8. Uśmiech sprawi, ze wszędzie będziesz osobą mile widzianą.
9. Spróbuj zapamiętać nazwiska klientów, ale także sekretarek, telefonistek i innych osób, które mogą Ci pomóc.
10. Przyznaj się do odczuwalnego strachu przed spotkaniem.
11. Nie próbuj rzucać od razu cumy, rzucaj najpierw lotkę - na początku pozyskaj klienta, nie atakuj go od razu całą mocą.
12. Zawsze najpierw umów się z klientem. Korzystaj z telefonu.
13. Po każdej rozmowie notuj wszystkie istotne spostrzeżenia i uwagi.
14. Ćwicz, ćwicz, ćwicz!!! Staraj się dążyć do perfekcji!
15. Jeden pokaz wart jest więcej niż tysiąc słów! Jeśli to możliwe, pozwól klientowi aktywnie uczestniczyć w tym pokazie: na pewno pomoże Ci to dokonać sprzedaży.
16. Nigdy nie zapominaj o kliencie i nie pozwól, aby on o Tobie zapomniał. Podsycaj w nim przekonanie o trafności zakupu.
17. Siedem zasad finalizacji transakcji:
* zatrzymaj swoje najlepsze argumenty na koniec,
* dokonaj podsumowania zalet transakcji,
* co pan/pani o tym myśli/jak się to panu/pani podoba? Po fazie prezentacji zadaj to pytanie - działa magicznie!
* nie bój się obiekcji klienta. Pamiętaj, że najlepszymi klientami są ci, którzy mają wątpliwości,
* nie zapominaj o pytaniach "dlaczego?" i "co oprócz tego?",
* poproś klienta o wpisanie nazwiska w miejscu wykropkowanym i zaznaczonym. Przedstaw mu nie do końca wypełniony formularz umowy. Nigdy nie możesz być pewien, ze klient podpisze, ale zawsze musisz być na to przygotowanym,
*weź zaliczkę.
18. Odwaga to nie brak strachu, ale zwycięstwo nad nim! Postaraj się nie przejmować zbytnio wszystkim, nie bój się tego, co ludzie pomyślą. To zbliży Cię do innych, będziesz bardziej lubiany.
Szekspir powiedział: "Zwątpienie to zdrajca, przez którego tracimy to, co moglibyśmy osiągnąć, gdyż nie mamy odwagi spróbować"
19. Podsumowanie-lista sprawności:
- entuzjazm,
- prządek, samoorganizacja,
- myślenie w kategoriach interesu klienta,
- stawianie pytań,
- kwestia zasadnicza,
- milczenie - umiejętność słuchania,
- szczerość, zdobywanie zaufania,
- fachowość,
- wyrażanie uznania i pochwały,
- uśmiech, okazywanie zadowolenia,
- zapamiętywanie nazwisk i twarzy,
- dbałość o klienta, poszukiwanie nowych możliwości,
- finalizowanie transakcji

Brak komentarzy: