poniedziałek, 4 lutego 2008

Hasło reklamowe w marketingu małej firmy

Dlaczego temat hasła jest tak istotny? Dlaczego piszemy o nim akurat dzisiaj?

Ta piękna, słoneczna pogoda nastraja bardzo optymistycznie :-). Pamiętajmy, że tak samo jak na nas działa na naszych Klientów. Są bardziej pozytywnie nastawieni do sprawiania przyjemności sobie i swoim bliskim, zwracają uwagę na otaczające ich oferty, są wyczuleni na pozytywne informacje, hasła, przekazy. Dlatego akurat dzisiaj poruszamy ten temat.

Najprościej oczywiście pokazać go na przykładach. Wszyscy znamy hasła, które "atakują" nas w kampaniach reklamowych. Znane, duże instytucje - takie jak np. banki posiadają ogromne budżety reklamowe. Zastanówmy się czy stosowane przez nie przekazy rzeczywiście podkreślają zalety, które powinny, które są naprawdę istotne dla Klientów? W jaki sposób taka analiza może pomóc małej firmie w osiągnięciu sukcesu rynkowego?

- ING Bank Śląski "Taki duży, a taki internetowy" - czytelny, jednoznaczny przekaz. Podkreślona jest wielkość banku, budząca zaufanie i przekonanie, że nie ryzykujemy powierzając im swoje pieniądze. Internetowy - elastyczny, dostosowany do potrzeb i przede wszystkim dostępny wszędzie, gdzie jest to konieczne. Hasło w doskonały sposób pokazuje i podkreśla prawdziwe korzyści dla klienta.

- Polbank "po prostu po ludzku" - hasło nakazuje wierzyć, że procedury bankowe są maksymalnie uproszczone i czytelne dla każdego klienta. Są dostosowane do oczekiwań i nie wymagają znajomości poruszania się w skomplikowanym, bankowym gąszczu. Bank z ludzkim obliczem...

- Bank BPH "Twój bank na dłużej" - tutaj przekaz nie jest już tak jasny. "Na dłużej" - możemy rozumieć jako swoisty "układ", przyzwyczjajenie, dbałość o właściwe, długotrwałe relacje. Z marketingowego punktu widzenia, nie jest to hasło najlepsze, nie pokazuje potencjalnym klientom pełni korzyści płynących ze współpracy z bankiem, nie wyróżnia jego wyjątkowych cech, ważnych dla klienta.

A jak przenieść zasady tworzenia hasła promocyjnego na codzienne realia małego przedsiębiorstwa? W jaki sposób tworzymy hasła i dlaczego są skuteczne?

- Szkoła Języków Obcych- "Otwieramy Cię na świat" - korzyść płynąca z nauki języków, to zdecydowanie nie sama umiejętność posługiwania się nimi. To możliwość poznawania świata i nowych ludzi, to szansa na rozwój i poszerzenie horyzontów. Nie należy w takim przypadku zamykać się w stwierdzeniach dotyczących tylko znajomości języków. Otwórzmy nasze umysły - otwórzmy się na świat i ludzi!

- Sklep, działalność usługowa z wieloletnimi tradycjami - "Jesteśmy tu dla Ciebie. Od lat" - to klient jest najważniejszy, obsługa skierowana jest w jego stronę, a firma funkcjonuje z myślą o najlepszych dla niego warunkach. W haśle podkreślona jest również tradycja i historia firmy.

- Agencja Opieki nad osobami Starszymi - "Nie przesadzamy Starych Drzew. Pielęgnujemy Je. Każdego dnia" - podkreślmy nawiązanie do tradycyjnego już i przysłowiowego przywiązania do ukochanego miejsca na ziemi. Przewagą rynkową tej agencji jest oferowanie opieki nad chorym w jego własnym domu. Nie trzeba go przenosić do mało przyjaznego domu opieki. Pacjent najlepiej czuje się i najszybciej dochodzi do siebie we własnym domu. Podkreślmy to!

Moi Drodzy Przedsiębiorcy - pamiętajcie, że hasło promujące Waszą firmę będzie skuteczne tylko pod warunkiem, że będziecie je konsekwentnie powtarzać w absolutnie każdej, możliwej sytuacji. Że będziecie je pielęgnować i podkreślać, a przede wszystkim, że pokaże ono Wasze największe atuty. Czym różnicie się od konkurencji - co jest Waszą najmocniejszą stroną? Powiedzcie to! Wyraźcie się poprzez jasne i krótkie hasło reklamowe.

Na podsumowanie jeszcze przykład:
Czy jest dla Was jasne co oznacza hasło: "OBI - genialnie"? - czy oprócz (prawdopodobnie) radości z kupowania w tym markecie wiecie na co tak naprawdę liczyć? - korzystne ceny, największy wybór, a może?... no właśnie! Czy hasło "Zbijamy ceny zawodowo" jest już czytelniejsze?
Polecam serdecznie zastanowienie się nad stworzeniem jasnego przekazu, który zdecydowanie pomoże Wam zapaść w pamięci klientów - naprawdę warto! Na przykład w Gabanie "Naszą siłą są ludzie", ponieważ jako doświadczeni fachowcy wykorzystują swoje umiejętności i decydują o naszym wspólnym powodzeniu. :-)

Brak komentarzy: