wtorek, 5 lutego 2008

Promocje Walentynkowe - ciąg dalszy

Moi Drodzy,
Ze względu na liczne pytania dotyczące promocji Walentynkowych, postanowiliśmy wrócić (czy też wracać systematycznie) do tematu możliwości skutecznego wykorzystania różnorodnych okazji dla dobra swojej firmy.

Powtórzmy jeszcze raz - w zasadzie każda firma, bez względu na rodzaj prowadzonej działalności może zaproponować klientom coś "ekstra", związanego ze świętem, wydarzeniem, okazją znaną wszystkim dookoła (i może to być oczywiście okazja typowo lokalna, kojarzona wyłącznie przez mieszkańców konkretnego osiedla, czy miejscowości - zależnie od zasięgu funkcjonowania Waszej firmy).

Zastanówcie się jak skutecznie wykorzystać Walentynki, Dzień Matki, czy festyn osiedlowy do tego, aby pokazać się z jak najlepszej strony. Nie szukajcie rozwiązań "na siłę", nie proponujcie nagród identycznych jak konkurencja. Dajcie klientowi coś od siebie, pokażcie, że naprawdę wiecie czego potrzebuje i jak możecie się z nim podzielić swoimi umiejętnościami, ofertą, itd.

Pokazany powyżej przykład - plakat promujący warsztaty Walenynkowe ma kilka cech, na które warto z pewnością zwrócić uwagę:

- proponuje potencjalnym klientom (w tym wypadku słuchaczom) ciekawą formę rozwrywki, opierającą się na zasadzie "przyjemne z pożytecznym". Z całą pewnością propozycja jest oryginalna i spotkała się już na wstępie z zainteresowaniem między innymi organizacji kulturalnych - jako ciekawa alternatywa dla sztampowych rozwiązań. Możemy zaobserwować bezpośrednią zgodność z jednym z bardzo ważnych praw marketingu: "Wyróżniaj się lub zgiń!!!"

- nawiązuje idealnie do wizualizacji nadanej uprzednio wszystkim materiałom firmy. Pamiętaj - nie wolno absolutnie nigdy nagle zmieniać totalnie wyglądu materiałów tylko dlatego, że informują np. o akcji promocyjnej - przykładowy plakat został zmieniony w sensie kolorystycznym ale bezpośrednio kojarzy się ze wszystkimi poprzednimi materiałami reklamowymi firmy.

- jest optymalnym rozwiązaniem kosztowym dla promocji wydarzenia. Dystrybucja dotyczy tylko miejsc, w których szansa znalezienia klientów jest największa. Po co mnożyć koszty promocji firmy, kiedy nie wpływają ne skuteczność podejmowanych działań?

Dalszy ciąg tematu promocji okazjonalnych nastąpi.... Zapraszamy!

Brak komentarzy: