czwartek, 9 października 2008

Po cichu i skutecznie-praktyczne oblicza marketingu


Czy wiesz jaka jest opinia Twoich Klientów o usługach jakie im oferujesz? Czy masz świadomość jakie oceny przekazywane są dalej? Czy jesteś polecany? Czy sprawdzasz jaką drogą dowiaduje się o Tobie największe grono Klientów?
Z pewnością warto o to zapytać. Wielokrotnie bowiem potwierdza się teza, że najtaniej, najskuteczniej i najtrwalej zdobywa się Klientów z polecenia. To oczywiste, że opinia znajomego lub kolegi po fachu jest w stanie zdziałać o niebo więcej, niż ulotna niekiedy forma tradycyjnej reklamy.
Jest jeden, zasadniczy warunek skuteczności tej metody, niewidocznej przyjaciółki marketingu - Twoje usługi i produkty muszą być zawsze najwyższej jakości, a Klienci dowartościowani i z powodami do chwalenia i polecania.
Poproś swojego klienta aby polecił Twoje usługi, zrób krótkie podsumowanie – ankietę w której oceni obsługę i skalę swojej satysfakcji. Udoskonalaj działanie aby jak najlepiej sprostać oczekiwaniom. A przede wszystkim bądź elastyczny, otwarty na uwagi i wdrażaj je w życie – uwagi potrafią pomóc, ale pod warunkiem, że nie trafią do szuflady.

Brak komentarzy: