czwartek, 2 października 2008

Jesiennych porządków początki

Marketing to nie reklama! A na pewno nie tylko reklama, która jest tylko jednym z elementów marketingu. Nie każdy przedsiębiorca zdaje sobie z tego sprawę. Aby działania marketingowe były skuteczne, muszą być mocno osadzone w realiach firmy i brać pod uwagę bardzo wiele uwarunkowań.
Marketing wymaga konsekwencji i … porządku. A więc nadszedł czas na jesienne porządki!
Drogi przedsiębiorco – rozejrzyj się po swojej firmie i zastanów:
- czy pracownicy są właściwie zmotywowani? Czy jeśli nie ma Cię w firmie wykonują swoje obowiązki również rzetelnie, jak pod naciskiem Twojego wzroku? Czy wynagrodzenie pracowników powoduje, że starają się najbardziej jak potrafią?
- czy towary/usługi są odpowiednio wyeksponowane? Spróbuj wczuć się w rolę Klienta i ocenić na ile to możliwe obiektywnie czytelność i przystępność oferty, oraz jak profesjonalnie jest obsługiwany.
- kiedy ostatnio porównywałeś swoje ceny z konkurencją? Jaka jest Twoja polityka cenowa? (sprzedawać tanio a dużo, czy niewiele, ale z dużym zyskiem, itd.)?
- jaka jest Twoja pozycja na rynku? Jesteś liderem, a może depczesz po piętach komuś lepszemu?
Warto systematycznie przeprowadzać taką analizę własnej sytuacji. Uporządkowanie oferty i sytuacji pomaga w określeniu wizji dalszych kierunków i rozwoju.

Brak komentarzy: