środa, 1 kwietnia 2009

Skuteczny marketing zawsze przedstawia korzyści!

Wiele osób pyta mnie dlaczego przekazy reklamowe tak bardzo różnią się między sobą jakością. Dlaczego jedne przynoszą sukces, a inne to nic więcej, niż tylko wyrzucenie pieniędzy w błoto? Najważniejsze, drodzy Państwo jest znalezienie i pokazanie potencjalnym klientom tego, co w firmie najważniejsze – uzmysłowienie im korzyści jakie wyniosą ze współpracy z Waszą firmą.
Oto przykład:
Ostatnio otrzymaliśmy zadanie opracowania całkowitej koncepcji wizerunku firmy zajmującej się produkcją tradycyjnych, pysznych i zdrowych wędlin. Tyle, że o tej pyszności nikt nie wiedział, ponieważ materiałów i jakiegokolwiek wizerunku nie było wcale… Firma działa tyle lat, że w kurzu i zamieszaniu „zagubiła” się gdzieś troska o jakikolwiek rozwój marketingowy.
Pracę zaczęliśmy jak zawsze od określenia największych atutów firmy i jej przewagi nad wszelką konkurencją. A tą przewagę stanowią:
- wieloletnia tradycja – więc hasło „6 pokoleń tradycji zobowiązuje”. No bo cóż klientowi po tradycji, jeśli nic konkretnego z niej nie wynika. W przypadku omawianej firmy już wynika – podejmuje ona bowiem jednoznaczne zobowiązanie do zapewnienia lepszej jakości, lepszych receptur i przypraw, do wykorzystania większej wiedzy – bo do tego „zmusza” honor i przywoływana już wielokrotnie tradycja.
- doskonały, naturalny smak, pełen aromatów, ziół i przypraw – stąd apetyczna kolorystyka i zdjęcia pełne aranżowanych elementów – wszystko kojarzące się z prawdziwą, doskonałą ucztą. Przyjęliśmy kolory kojarzące się z odświętnie nakrytym stołem.
- teraz również jednolitość i kompleksowość wizerunku – rozpoczęliśmy od tradycyjnych ulotek, folderów i wizytówek, ale w planie mamy znaaacznieee więcej!!! Bo tylko konsekwencja drobnych kroków może przynieść skutek!




Warto pamiętać, że skuteczny marketing przedstawia korzyści. Tradycja, smak, a może zupełnie inne elementy same w sobie niczego konkretnego dla klienta nie oznaczają – powołuje się na nie naprawdę wielu. Klient chce wiedzieć konkretnie w jaki sposób skorzysta kupując Wasz produkt, czy korzystając z Waszej usługi – pokażmy to jasno i bez niedomówień, a sukces będzie znowu o krok bliżej ;-)

Brak komentarzy: