czwartek, 16 kwietnia 2009

Dlaczego spotkania szkoleniowe dla Małych Firm są potrzebne? Czym się wyróżniają?

Historia spotkań dla Małych Firm jest bardzo typową odpowiedzią na potrzebę rynku – Klienci potrzebowali informacji, którą trudno przekazać w jednym zdaniu. Chcieli dowiedzieć się w jaki sposób prowadzić systematyczne działania marketingowe tak, aby były możliwie najskuteczniejsze i jednocześnie jak najtańsze. A że nie jest to łatwe – wszyscy wiemy. To zachęciło mnie do przygotowania skryptu szkolenia, które mówi tylko i wyłącznie o praktycznym obliczu marketingu w małej firmie i opiera się na przykładach. Około czterech godzin, bo tyle mniej więcej trwa spotkanie, wystarczy, aby naszkicować prawdziwe oblicze działań marketingowych, ich zalety, oraz najważniejsze minusy; a także wyczulić uczestników na zagrożenia ale również na okazje, które czekają „za każdym rogiem”. Udane i bardzo pozytywnie ocenione, pierwsze spotkania dały impuls do rozszerzenia zakresu i przygotowania dodatkowych tematów, z zakresów najważniejszych dla każdego, małego przedsiębiorstwa. Ze specjalistami z różnych dziedzin przygotowujemy w związku z tym cykl, który pozwoli na stworzenie swoistej „platformy wiedzowej” – jak ją roboczo nazywam – pozwalającej w jednym miejscu zdobyć rzetelne informacje na nurtujące was pytania. Z powodu niezmiennie powtarzających się pytań o dotacje unijne, przyjęliśmy je jako priorytet i od nich zaczynamy uzupełnienie cyklu spotkań. Następnie do tematyki dołączą: windykacje, sprzedaż, barter, i inn.
A co wyróżnia te spotkania?
Po pierwsze – tematyka i jeszcze raz tematyka – bez kopiowania z rozwiązań odpowiednich dla dużych firm. Tylko zagadnienia naprawdę potrzebne małym i średnim firmom!
Po drugie – zakres przekazywanych informacji – tylko praktyka, poparta wieloletnim doświadczeniem wykładających. My pracujemy z małymi firmami i opiekujemy się nimi w zakresie marketingu, więc nie wzięliśmy się znikąd – doskonale wiemy, czego naprawdę potrzebują i poszukują tego typu przedsiębiorstwa. Jesteśmy również w stanie poprzeć tezy konkretnymi przykładami z „własnego podwórka”.
Po trzecie – sprawne tempo – bo wiemy, że nie macie czasu na przydługawe wywody.
Po czwarte – bardzo kameralne grupy. W jednym spotkaniu uczestniczyć może tylko kilka osób, a to dlatego, żeby zapewnić możliwość wymiany doświadczeń, dyskusji i bezpośredniego zadawania pytań prowadzącym.
Po piąte, wreszcie – cena. Szkolenia z reguły są drogie i przez to niedostępne dla małych firm. Nasze dostosowanie się do sytuacji polega również na odpowiedniej konfiguracji ceny – tak, aby była absolutnie osiągalna dla każdej, nawet dopiero zaczynającej i najmniejszej firmy.
Jeśli chcecie Państwo dowiedzieć się jak rzeczywiście, np.: ustalać ceny, asortyment, jakie promocje stosować, co decyduje o sukcesie firmy; ile kosztują poszczególne działania, a także: jak napisać wniosek unijny, na co można otrzymać dotację, gdzie szukać informacji, czym się kierować, jakie są szanse i możliwości – i wiele, wiele innych… Nie szukajcie wyrywkowych informacji w sieci czy w urzędach – na naszych spotkaniach dyskutujemy, zadajemy pytania i zbieramy wiedzę praktyczną – dlatego warto do nas dołączyć już teraz – aby wyprzedzić i kryzys i konkurencję ;-)

Brak komentarzy: