poniedziałek, 19 maja 2008

Zakładanie działalności gosp. Analiza marketingowa

Dzisiaj kilka słów na temat nowych działalności gospodarczych i roli, jaką nasza firma odgrywa podczas ich powstawania. Czy i dlaczego warto skorzystać z doradztwa marketingowego podczas tworzenia nowej firmy?
Warto z oczywistych powodów:
- przygotowanie kompleksowej analizy planowanych działań zmniejsza (nie eliminuje!!!) ryzyko popełnienia błędu i rozpoczęcia działalności z nikłą szansą na sukces (zdarzyć się bowiem moze, ze wnioski są negatywne i do decyzji Przedsiębiorcy pozostaje, czy jednak wdraza pomysł, czy tez go modyfikuje),
- sugestie marketingowe dotyczące chociażby nazwy firmy, jej hasła przewodniego i wytycznych co do wyglądu i treści materiałów reklamowych gwarantują jednolitość i konsekwencję wizji i strategii,
- odpowiednie określenie segementu docelowego klientów i zasięgu działania pozwala na właściwy dobór nośników reklamowych i dzięki temu, na oszczędność kosztów przy maksymalizacji efektów.
Nasza praca w przypadku nowych biznesów polega na:
- przygotowaniu analizy i raportu - czyli standardowej procedury, wspólnej dla każdego rodzaju doradztwa,
- opracowania propozycji nazwy, hasła przewodniego i generalnego pomysłu na kierunek reklamowy firmy,
- przyogotowania treści i konkretnych kierunków strategii rozwoju przedsiębiorstwa.
Przykładem niech będzie tego typu projekt, jaki w ostatnim czasie wykonywaliśmy.

Założenia:
*firma doradztwa finansowego, skupiająca się na kredytach (również tzw."trudnych"), i leasingach, w najblizszym czasie w ofercie mają się pojawić równiez fundusze inwestycyjne.
*zasięg działania ogólnopolski, biuro regionalne,
* dotarcie do klientów, zaistnienie w świadomości - brak dotychczasowych działań.
Realizacja:
* zaproponowana nazwa: Skuteczni, doradcy finansowi. Wyrażenie "skuteczność, skuteczny" kojarzy się ze sprawną obsługą, profesjonalizmem i po prostu gwarancją osiągnięcia założonego celu. Doradcy zajmujący się naszymi finansami z pewnością powinni być skuteczni,
* wizualizacja graficzna nazwy - logotyp. Bardzo prosty w formie, nowoczesny i dynamiczny. Utrzymany w żywej kolorystyce. Nastawiony na zaufanie i przystępność, a nie na sztywne formy, sprawiające wrażenie niedostępności dla przeciętnego konsumenta, których trzyma się wiele instytucji finansowych,
* opracowanie wszystkich treści (ulotki, plakaty, reklama radiowa, strona www, itd.) - wszystkie w konwencji Jamesa Bonda "Nazywam się Skuteczny, Jan Skuteczny..." i wokół hasła przewodniego: "W finansach nie ma dla nas rzeczy niemożliwych!"
Efekt pracy możecie zobaczyć poniżej:

Kompletne materiały są konsekwencją początkowych załozeń. Naszym zadaniem jest również dopilnowanie odpowiedniej realizacji, zarówno wykonania materiałów przez grafików, jak i samcyh wydruków, nagrań, itd.
Jeśli masz pomysł na nowy biznes zapraszamy do rozmowy - jesteśmy w stanie zapewnić mu profesjonalne przygotowanie i pełną, marketingową obsługę.

Brak komentarzy: