piątek, 16 maja 2008

Programy motywacyjne, promocje dla sprzedawców

Czy pamiętacie o tym, iz Wasze produkty są sprzedawane przez konkretnych ludzi, od nastawienia których bardzo wiele zalezy? Czy braliście pod uwagę przygotowanie programu, motywującego ich do efektywniejszych działań? Warto rozważyć takie rozwiązanie, ponieważ Właściciel danego punktu, sklepu, współpracując z Waszą firmąosiąga konkretne i jasno określone korzyści finansowe. O Pracownikach (niestety!) najczęściej się zapomina. A szkoda, poniewaz to oni mają bezpośredni kontakt z ostatecznym Klientem i są w stanie odpowiednio zachęcić go do zakupu Waszych produktów.
Rozważcie mozliwość przygotowania prostego programu, który w czytelny sposób będzie zapewniał atrakcyjne nagrody dla pracowników, którzy wykazą się pomysłowością i przede wszystkim skutecznością.
Pamiętajcie o podstawowych, bardzo prostych zasadach programu:
- jeśli zostaje podjęta decyzja o wprowadzeniu programu, to musi on być wykonany w najlepszym wydaniu. Musi być dopilnowany, nagrody dostarczone, rozliczenie prawidłowe, skrupulatne i wiarygodne, aby nikt nie poczuł się oszukany,
- od samego początku wprowadzania promocji sprzedażowych i programów motywacyjnych trzeba ustalić jasne zasady, które przynoszą korzyści dla obydwu stron, a nie tylko dla sprzedawców. Spotkliśmy się juz naprawdę wielokrotnie z przypadkami w firmach, które robiły promocje sprzedażowe przynoszące straty - ustalajcie realne progi sprzedazowe, ale zawsz wyższe, niż sprzedaże osiągane obecnie - aby dla firmy przyniosło to konkretną korzyść!!!
- trzeba równiez bardzo uważnie (ale też mądrze) słuchać uwag osób objętych programem - czy nagrody sa odpowiednie, jakie dalsze oczekiwania, itd.
Zachowanie powyzszych zasad wymiernie zwiększa szansę na powodzenie programu, a co za tym idzie - na zwiększenie Waszych obrotów z konkretnymi współpracownikami!

Brak komentarzy: