Moi Drodzy – znowu odpowiedź nie jest jednoznaczna i oczywista w 100%! Jak w każdym przypadku, należy sytuacją analizować indywidualnie.
Jeśli prowadzisz np. salon kosmetyczny na pewno nie musisz inwestować w papier firmowy, ale już eleganckie wizytówki dla klientek byłyby niezwykle przydatne – jeśli odpowiednio je przygotujesz (niekoniecznie na drukarce, z wykorzystaniem „Clipartów”), to zyskujesz szansę, że klientki będą je zachowywać, aby zawsze mieć pod ręką kontakt do Ciebie.
Sklep z elektroniką, jeśli przygotowuje oferty kompleksowe dla klientów (np. na wyposażenie mieszkania) fantastycznie wykorzysta papier i teczki firmowe – tak przedstawiona oferta będzie z całą pewnością odebrana jako profesjonalna i dzięki temu bardziej wiarygodna.
Nie wspominając o agencji nieruchomości, która informację o propozycjach mieszkań/domów do zakupu czy wynajęcia absolutnie powinna przedstawić zawodowo!
A np. producent okien i drzwi? Chyba każdy z nas wydając kilka tysięcy złotych na nową stolarkę chciały umowę otrzymać w formie, która pozwoli na zachowanie jej w porządku i zaświadczy o wiarygodności producenta?
Przykłady oczywiście można mnożyć.
Pamiętajcie, że wizytówki mogą być wręczane przy każdej okazji zawsze pozostawiają ślad i namiary na Waszą firmę. Często mogą zastąpić ulotki, które aby były atrakcyjne, muszą być stale aktualizowane o informacje promocyjne, nowości, itd. Każdy element, na którym pojawia się Wasze logo i dane adresowe, pracuje na Waszą korzyść. Z jednym wyjątkiem – jeśli jest wykonany niechlujnie, nieelegancko i totalnie amatorsko, może przynieść jedynie szkody! Warto o tym pamiętać, ponieważ takie pseudo oszczędności spotykamy niestety często – jeśli myślicie o wykonaniu materiałów firmowych w ten sposób, to lepiej wcale ich nie róbcie! Zwróćcie, jednak uwagę, że można dzisiaj wykonać profesjonalny projekt i druk za naprawdę niewielkie kwoty, zapewniając sobie doskonały efekt! Zdecydowanie radzimy, abyście skupili się raczej na rodzaju wykonywanych materiałów i tu szukali oszczędności (bo czy na pewno osiedlowy sklep spożywczy potrzebuje firmowych teczek? J, a solarium długopisów z logo?). Bądźcie uważni przy wyborze elementów identyfikacji firmy – to się na pewno opłaci! No i to, o czym stale mówimy – konsekwencja! Ja
kikolwiek nowy element identyfikacji musi nawiązywać do wszystkich poprzednich – tylko wtedy jego wykonanie ma sens!
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz