środa, 30 stycznia 2008

Twoja firma w internecie

Czy warto zaprezentować swoją, nawet najmniejszą działalność w internecie? Warto bezwględnie i to z bardzo wielu powodów! Kilka prostych przykładów:
- prowadzisz sklep i sprzedajesz w zasięgu jednej miejsowości/osiedla/centrum handlowego? Możesz te same produkty sprzedawać w sieci, nie ponosząc wielkich, dodatkowych kosztów - zasięg wzrasta nieporównywanie, a więc zyski również,
- jesteś producentem? Cokolwiek jest Twoją domeną, na pewno jest poszukiwane przez potencjalnych klientów. Gdzie w dzisiejszych czasach rozpoczyna się szukanie dostawcy, wykonawcy, itp, jeśli nie w internecie?
- świadczysz specjalistyczne usługi? Zaznacznie swojej obecności w sieci jest prestiżowe, pozwala również zaprezentować zakres i cennik usług dotychczasowym i nowym usługobiorcom.

To najprostsze ale wymierne przykłady różnych rodzajów działalności. Dla każdego należy oczywiście opracować zupełnie inny sposób sieciowej prezentacji. Jakże często spotykam się z pytaniami i swtierdzeniami: "Ale mi nie jest potrzebny internet", "Nie mam na to czasu", "Jak mam zaprezentować swoją firmę - przecież to tak specyficzne, że aż nudne", itp.
Nie ma na nie jednoznacznej odpowiedzi - każdy przypadek należy oczywiście analizować indywidualnie. A możliwości są naprawdę ogromne, dla przykładu możesz:
* posiadać stronę wizytówkową - prezentującą pokrótce ofertę i działającą po prostu jak dane teleadresowe, stale obecne w sieci,
* otworzyć sklep internetowy, dający ogromne szanse na wzrost sprzedaży,
* rozpocząć pisanie bloga, który pozwoli na ciągły kontakt z klientami, przekazywanie świeżutkich informacji, itp.
Wszystkie wymienione powyżej możliwości, których w internecie znajdziesz oczywiście o wiele, wiele więcej możesz wykorzystać, zlecając ich wykonanie/prowadzenie firmie zewnętrznej. Takie rozwiązanie pozwoli Ci zaistnieć w sposób gwarantujący najszerszy zasięg prmujący Twoją firmę, podczas gdy sam się na tym po prostu nie znasz.
Możesz nie wierzyć ale na codzień współpracujemy z firmami, które swoją działalność reklamową ograniczają tylko do internetu i doskonale funkcjonują.
Oczywiscie nie jest to wyjście najlepsze z możliwych, jako że zarówno teoria, jak i praktyka marketingowa dowodzą, że nasjkuteczniejsze są działania kompleskowe; promocja poprzez różne drogi dotarcia do klientów, w XXI wieku nie może wśród nich zabraknąć internetu!

Zastanów się - internet czeka na Ciebie! Warto tę okazję wykorzystać, zwłaszcza, że może stanowić mało kosztowne narzędzie promocji firmy. Polecam!

Brak komentarzy: