poniedziałek, 14 stycznia 2008

Promocje Walentynkowe

Zbliża się gorący okres - Walentynki! I nie mam na myśli jedynie "podgrzanej" atmosfery w wielu związkach; intensywnego wykorzystywania szarych komórek do zaplanowania oryginalnego wieczoru, itp. Zwracam raczej uwagę na możliwość wykorzystania tej okazji do podkreślenia obecności swojej firmy na rynku.
Daczego wspominam o tym teraz? Przygotowanie każdej akcji wymaga czasu, a w tym kontekscie zostało go już niewiele.
Czy zastanawialiście się kiedyś w jaki sposób Walentynki mogą Wam pomóc promocyjnie? A może pozostajecie w przekonaniu, że aby skorzystać na Walentynkach, trzeba prowadzić działalność bezpośrednio związaną z tym zbiorowym szaleństwem (kartki, baloniki, restauracja?). Nic bardziej mylnego!!! Kilka przykladów dla scepytków:
- preparat zwany suplementem diety, przeznaczony do poprawy ogólnej kondycji organizmu w tym mający korzystny wpływ na funkcjonowanie serca i układu krwionośnego - przeprowadziliśmy wysyłkę kartek z życzeniami Walentynkowymi do aptek i firm dystybucyjnych. Wielkie serce na froncie kartki, zgodne z koncepcją graficzną produktu, prezentuje się pięknie w kontekście święta zakochanych a akcja nie jest odbierana jak kolejny, uciążliwy atak.
- sklep branży AGD/RTV - promocyjna oferta drobnego sprzętu, mogącego z powodzeniem spełnić rolę prezentu walentynkowego - odpowiednio dobrana i zaprezentowana.
- usługi szkoły językowej - bezpłatne warsztaty na temat zwyczajów walentynkowych w innych krajach. Dla zapisujących się na zajęcia sponsoring romantycznej kolacji.
itd., itp.
Przykłady można mnożyć. Przede wszystkim chodzi o to, abyście wykorzystali powszechnie znaną i uznawaną okazję do komunikowania się z Klientem.
Wyjdzcie naprzeciw swoim Klientom, pokażcie, że Wam na nich zależy, rozmawiajcie z nimi, również poprzez promocje. Pokażcie, że nie jesteście skostniałą organizacją, którą stać jedynie na promocje w postaci obniżania ceny! Nie czekajcie na propozycje ze strony lokalnych mediów! Może zorganizujcie konkurs radiowy, a może losowanie nagród, które można będzie określić jako Walentynkowe? A może po prostu zaproponujcie Klientom unikalną usługę, która będzie obowiązywała tylko w okresie Walentynek i najbliższych im dni?
Życzę wielkiej kreatywności! Wykorzystujmy okazje!
Jeśli masz przykłady udanych i oryginalnych akcji walentynkowych, to bardzo proszę - podziel się nimi!
Jesteśmy również do dyspozycji gdybyście chcieli skorzystać z bepłatnej porady w zakresie pomysłów na akcję Walentynkowąw swojej firmie.

Brak komentarzy: