czwartek, 6 listopada 2008

Nazwa firmy, logotyp, ulotka i inne materiały, a także rozpoczęcie kampanii promocyjnej – jak pracujemy

Przygotowywaliśmy ostatnio w bardzo ograniczonym czasie materiały dla nowej firmy. Bardzo ciekawa działalność, polegająca na doradztwie, pośrednictwie i pełnej obsłudze transakcji kupna-sprzedaży samochodów. Ale nie tylko samochodów i to było głównym problemem podczas prac nad koncepcją nazwy.
Przygotowaliśmy następujące wytyczne:
- nazwa musi ujmować skrótowo informację, że firma zajmuje się nie tylko samochodami,
- musi sugerować, że elastycznie dostosowuje się do każdego klienta
Ostatecznie padło na „Pojazd Dla Mnie” – dla każdego coś odpowiedniego, no i pojazd – bo również motocykle, traktor, czy jakakolwiek inna, potrzebna forma … Skrótowy zapis nazwy gwarantuje łatwą zapamiętywalność („gdzie kupiłeś samochód? W PDM-ie”).
Logotyp miał być sympatyczny i przyjazny – miał wskazywać, że firma jest rzeczywiście dla ludzi, a nie dla idei.
Na start promocji przygotowywaliśmy: ulotki, stronę www, oraz reklamę radiową.
Hasło przewodnie: „Pojazd dla mnie. Żądaj najlepszego!”.
Kampania rozpoczęła się nietypowym spotem radiowym, który zawierał jedynie informację „Żądaj najlepszego” i odesłanie na taką właśnie stronę – bez szczegółów na temat branży, oferty, ani jakichkolwiek innych elementów firmowych. Dlaczego? – aby zainteresować nietypową i podkreślić wyjątkowość propozycji, a także aby odciąć się od sztampowych, nudnych spotów.

Brak komentarzy: