środa, 23 kwietnia 2008

Promocja w miejscu sprzedaży

Drodzy Przedsiębiorcy,
Czy myśleliście kiedyś o zorganizowaniu promocji w miejscu sprzedaży? Czy wiecie jakich trudności można się w takiej sytuacji spodziewać? Mówimy o trudnościach, ponieważ korzyści są oczywiste.
Na pewno elementami decydującymi mogą być:
- znalezienie odpowiedniego miejsca w punkcie sprzedaży/świadczenia usług - tak aby promocja była widoczna, łatwo dostępna dla Klientów, ale nie przeszkadzała jednocześnie w normalnej pracy,
- wybór tematu promocji, produktów nią objętych (tak, aby rzeczywiście zainteresować Klientów, proponując im wymierne i łatwo odczuwalne korzyści),
- odpowiednia obsługa - czy skorzystać z pomocy osób wynajętych (Hostess), czy też z własnych Pracowników (mających - przynajmniej teoretycznie - lepsze przygotowanie merytoryczne, ale nie zawsze spełniających inne warunki konieczne dla udanej akcji promocyjnej).

Niespodziewane trudności pojawiają się często w momencie, gdy działania promocyjne są dla Klientów nowością - gdy nie są oni przyzwyczajeni do podobnych niespodzianek. Zadziwiające? A jednak prawdziwe. Jeden z naszych Klientów przygotował bardzo ciekawą akcję, która polegała na proponowaniu Klientom sklepu wypróbowania świeżego chleba pieczonego na miejscu, w promowanym urządzeniu wraz z dodatkami. Akcja naprawdę ciekawa, prosta i czytelna - "wypróbuj i kup", a jednak wzbudzająca u Klientów swoiste obawy i zawstydzenie. Odpowiedzi, które pojawiały się (pomiędzy chętnymi do skorzystania z darmowego poczęstunku) to, np: "jestem po śniadaniu", "dziękuję, ale nie jestem głodny", itd.Az nieprawdopodobne, tyle, że zdarzyło się naprawdę i to bardzo niedawno. Dlaczego Klienci reagowali w ten sposób? No właśnie... - na takie pytanie nie ma jasnej odpowiedzi. Może dlatego, że okolica to tylko małe miejscowości, gdzie panuje mniejsza świadomość i przyzwyczajenie do otrzymywania czegokolwiek gratis? Do końca nie wiadomo.
Jedno jest pewne - warto próbować mimo wszystko. Kolejna akcja będzie łatwiejsza, ponieważ nie będzie już takim szokiem dla Klientów, którzy również nauczą się, że spróbowanie czy obejrzenie promowanego przedmiotu nie musi zaowocować koniecznością jego kupna (należy oczywiście pamiętać o tym, aby obsługa promocji nie była nachalna!!!). Powodzenia! Jeśli macie swoje spostrzeżenia z akcji tego typu, to bardzo prosimy - podzielcie się nimi z nami!




Brak komentarzy: